52 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τη γέννηση του υπέρτατου Kurt Cobain. Για να φρεσκάρουμε τη μνήμη κάποιων, να θυμίσουμε ότι είναι η κιθάρα και η φωνή των Nirvana (Ξέρεις… Εκείνο το logo με την κίτρινη φάτσα που τη φοράνε και άτομα που το περνάνε για τη μάρκα παγωτού… Αυτό). Υπάρχουμε και όλοι εμείς που ξέρουμε τη μπάντα και τα τραγούδια τους (Όχι, το Come as you are και το Smells Like teen spirit από μόνα τους δεν μετράνε) και ίσως κάποιοι γνωρίζουμε και για τα λοιπά ταλέντα του αποθανόντα Κερτ.

Εκτός από το ταλέντο του στη μουσική παραγωγική διαδικασία, ο Κομπέιν ήταν μεγάλος οπαδός της τέχνης, καθώς ο ίδιος ζωγράφιζε και έφτιαχνε γλυπτά (Το ταλέντο του αυτό το κληρονόμησε και η κόρη του, Frances Bean Cobain). Η πρώτη ευκαιρία που είχαμε να ρίξουμε μια ματιά στα έργα του ήταν στο Montage of Heck, ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή του. Αν δεν το έχεις δει, ακόμα και αν δεν γνωρίζεις τίποτα, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να γνωρίσεις έξω έξω την πολυτάραχη ζωή του καλλιτέχνη, μέσα από ηχογραφήσεις του, συνεντεύξεις των κοντινών του προσώπων και μπόλικες animated σκηνές. Όσοι το έχουν παρακολουθήσει, ξέρουν ακριβώς για τι πράγμα μιλάω.

Οι φιγούρες τις οποίες σχεδιάζει, με τα χρόνια γίνονται όλο και πιο σκοτεινές, με γκροτέσκ χαρακτήρα. Οι περισσότερες έχουν αποστεωμένα σώματα, μακρυά άκρα και χαρακτηριστικά που αφαιρετικά θυμίζουν άνθρωπο. Κάποια βρήκαν τη θέση τους και σε δίσκους των Nirvana. Ο Κερτ φαίνεται να αγαπούσε να παίζει με τον τρόμο και αυτό

αρχείο λήψης

φαίνεται στις εικόνες που σχεδιάζει. Είναι τρομακτικό αν σκεφτεί κανείς πως οι αποτυπώσεις αυτές είναι καθρεπτισμοί της ψυχικής ασθένειάς του και ευρύτερα του εσωτερικού του κόσμου.

Πολύ συχνά, μάλιστα, έσπευδε να εκφράσει τα πιστεύω του πάνω σε σύγχρονα στερεότυπα. Δεν δίσταζε να κυκλοφορεί με φορέματα, ή να φορέσει μπλούζα με σύνθημα ενάντια στα media κατά τη διάρκεια μιας φωτογράφισης για γνωστό μουσικό περιοδικό. Από αυτό το άρθρο δεν θα μπορούσε να λείπει το τέλειο κόμικ στριπ που έχει φτιάξει και χώνει τη μούρη του ρατσισμού και του σεξισμού στο χώμα και τα πατάει.

Στιγμιότυπο οθόνης (41)

Στιγμιότυπο οθόνης (40)

Στιγμιότυπο οθόνης (42)

Στιγμιότυπο οθόνης (43)

Εκκεντρικός και σίγουρα δημιουργικός, είναι σαν να αφήνει το στίγμα του στην καλλιτεχνική δημιουργία, καθώς οι εικόνες του συχνά είναι σκληρές και φρικαλέες με μια δόση υπερβολής, μα μια ακόμη μεγαλύτερη δόση πραγματικότητας. Είναι μια κραυγή στο κατεστημένο, μια έκκληση αναζήτησης του ζωώδους εαυτού μας. Αλλά μάλλον ο Κομπέιν δεν θα το έβλεπε έτσι.

Πολλές φορές παιδικός στη γραμμή του, μα πάντα επίκαιρος και απαισιόδοξος, δηλώνει μέσα (και) από τη ζωγραφική του τη ματαιότητα και την αθλιότητα του κόσμου στον οποίο ζούμε. Αν ο ίδιος διάβαζε αυτά που γράφω τώρα και την όλη μου προσπάθεια ανάλυσης, μάλλον θα με κυνηγούσε με την καραμπίνα που αυτοκτόνησε (;)

[Πώς μπορείς να αυτοκτονήσεις με ένα τόσο μακρύ όπλο και τόση ηρωίνη στο αίμα σου που λογικά θα έπρεπε να είχες πέσει αναίσθητος; Απλά τροφή για σκέψη και λίγη συνωμοσία]


Ṃαίρη ₮ζέιν


©Μαίρη Τζέιν, Topicαπ 20/2/19
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: